Linda Larsen, cyklist i det norska landslaget

Jag använder Redcord aktivt i min träning. Under vintertid tränar jag 3 gånger i veckan och under säsong 1-2 gånger i veckan. Effekten av 3-4 övningar i Redcord är dubbelt så bra som att träna styrketräning i apparater eller att träna rygg/mage på matta. Jag säger att som regel gäller att ju tyngre övningen är, ju bättre är den för kroppen. Är jag på resande fot har jag alltid med mig min Redcord Mini – helt perfekt! Och som personlig tränare och vägledare på ”Spenst Arendal” ger jag mina kunder Redcordövningar. Vi snackar om kvalitet framför kvantitet.


20100222_Linda_Larsen_071

Suzann Pettersen, LPGA Golfspelar

Coreträning är viktig för oss golfare. Det har jag fått erfara på ett smärtsamt sätt. Redcord har hjälpt mig och jag startar inte en dag på golfbanan förrän jag har tränat i Redcord. Redcord är nu faktiskt den enda formen av styrketräning som jag utför.
tutta med pokal

Kjetil André Aamodt, alpin skidåkare, OS- och världscupvinnare

Jag har under lång tid haft stora ryggproblem. Då min sjukgymnast vid Olympiatoppen började använda Redcord för att behandla ryggen upplevde jag snabb förbättring. Jag fick bra resultat och använde Redcord Trainer vid både träning och skadeförebyggande träning. Jag har nu en rygg som jag upplever som stark och stabil. Detta var helt väsentligt för mig för att kunna prestera på en hög internationell nivå så länge som jag gjorde.


Aamodt

Dag Opjordsmoen, fotbollstränare

För att ha kontroll på bollen i alla spelsituationer måste man ha kontroll över sin kropp. Förutsättningarna för att bli tekniskt duktig i fotboll är som i de flesta andra idrotter, god balans, koordination och rytm. I kombination med specifik fotbollsträning är Redcord ett nyttigt och motiverande redskap för att nå dessa förutsättningar, inte minst för unga spelare.
DagO

 Access Rehab logo

Sveavägen 159 / 113 46 Stockholm / Tel.
08 – 20 10 88 / email redcord@accessrehab.se  / www.accessrehab.se