Utomhusträning med Mini

Ett träningsprogram med övningar för hela kroppen. Allt du behöver är en Redcord Mini - Ta den med dig ut i trädgården, på joggingturen eller till sommarstugan och njut av träning i världens vackraste träningsrum.



Vi har ingen video på utomhusövningarna men hoppas att bilderna illustrerar hur de ska utföras.

Klicka här för att ladda ner ett utskrivbart träningsprogram

Enbens säteslyft

Ett av benen i småslingan ca 30 cm över marken. Pressa ned hälen, lyft upp sätet och det fria benet. Rör det fria benet ut åt sidan medan bäckenet hålls horisontellt. Lägger du armarna i kors över bröstet blir övningen tyngre.

Triceps press

Stropparna i lämplig höjd (ju lägre ju tyngre). Luta dig framåt tills armbågarna är i öronhöjd. Böj armbågarna. Pressa kroppen tillbaka genom att räta ut armarna. Kan också göras stående.

Hamstring pull

Ligg med hälarna i stropparna (ung 20 cm över marken). Pressa ned hälarna och lyft upp sätet. Dra bena till dig och böj i knän och höft. Övningen kan varieras genom att göra cykelrörelser.

Push up Plus

Stropparna i lämplig höjd (ju lägre ju tyngre) och gör en push up. ”Skjut rygg” när armarna sträckts. Undvik att låta armarna stödja på repen. Kan också göras på knäna (lättare) eller med en arm (tyngre).

Crunch (magliggande höftflexion)

Ligg på magen med benen i stropparna och stöd på underarmarna. Lyft upp till sträckt position (plankan). Dra knäna mot magen. En variation på övningen är att dra knäna mot respektive sida växelvis.

Sidliggande med crunch

Ligg på sidan med benen i bred slinga ca 30 cm över marken och stöd på underarmen. Pressa ned benen och lyft kroppen till en rak position. Dra knäna mot bröstet.

 Access Rehab logo

Sveavägen 159 / 113 46 Stockholm / Tel.
08 – 20 10 88 / email redcord@accessrehab.se  / www.accessrehab.se